SlideShare a Scribd company logo
1 of 55
Download to read offline
Кой съм аз?
Калин Каракехайов
7 години опит в SEO, Интернет реклама
Link Building, Domains, Links, Google
http://tool.domains – Domains, Big Data
https://www.facebook.com/groups/domeini/
Link Building
SEO = Съдържание +
Линкове + Силен домейн
(Бранд) + Социални сигнали – всички
глупости, които успеем да
направим
Въведение в Линк билдинга
1. Линк билдинг - какво е това
2. Преди да започнем да трупаме
линкове (research, onpage, domain)
3. Цели на линк билдинга
– Оптимизиране по конкретна дума
(намаляващо значение)
– Повишаване на авторитета на сайта
(Trust).
Кой е Google?
Google Ecosystem (Search platform+Adwords $)
vs. SEO - Игра за милиарди $ на година
Beware of Google Propaganda and FUD campaigns!
How to play the game
1. White Hat Link Building – WTF!? -
Google е забранил всичко, за
което може да се сетите.
2. Gray Hat (Putting links, buying links,
trading links, selling links) –
Нормалните неща, които правим
всеки ден.
3. Black Hat (bad for the environment)
– Не правете това вкъщи, нито
Google Link Penalties
1. History timeline – Good and bad
Penguins
2. Penguin (algorithmic) – Ouch! Маха се
бавно и трудно. Важно е да не се
получава!
3. Manual link penalty – може да се махне
с Reconsideration request след махане
+ Disavow на лошите линкове.
Трудоемко!
Ако оплескаме всичко – 2 вида
наказания за ненатурални линкове
(Подробно)
• Google Penguin – автоматично наказание, за
(нискокачествени) линкове с еднакви анкори, липса
на линкове с Brand/URL, съмнително много линкове
към нискокачествен сайт. Почти няма оправяне 
• Ръчно наказание (ще имате съобщение в
Webmaster tools) – наложено от жив човек (редактор
на Google), обикновено след докладване. При
очебийно купуване на линкове (включително и през
борси като SAPE) или ползване на спамерски услуги
(Fiverr). Ако имате контрол върху линковете ги
махате, ако не – махате каквото можете, останалите
ги отбелязвате в Disavow tool. После Reconsideration.
Negative SEO
• Сериозна надвиснала заплаха над целия бранш
• Google бяха принудени за разхлабят пингвините
• Спасението на Google е в неизвестността и
случайния елемент
Критерии за оценка на линк
1. Dofollow/redirect/Nofollow
<a href="http://kalin.bg/" >Калин</a>
<a href="link.php?id=401694" >Калин</a>
<a href="http://kalin.bg/" rel="nofollow">Калин</a>
Критерии за оценка на линк
2. PR (не видим, а реален)
Критерии за оценка на линк
3. Сила (Trust) на домейна
– Входящи линкове (PR на началната)
– Възраст
– Brand? (търсене на домейна в Google и
други фактори)
Критерии за оценка на линк
4. Текст на линка (anchor)
Лаптопи (Money keyword)
http://www.notebook.bg/laptopi (URL)
Notebook.bg (Brand)
Notebook (Brand?)
Лаптопи от Notebook.bg (Short Combo)
Защо трябва да купим Acer от
Notebook.bg (Long without keyword)
Критерии за оценка на линк
5. Тематичност на страницата
– Тематичните линкове са най-силни
– Има пълно и частично съвпадение по
тематичност
– Ако всичките ви линкове са идеално
тематични имате шанс за пробив дори в
тежки ниши
Критерии за оценка на линк
6. Местоположение на линка – по-нагоре в
кода на страницата, във футъра не е добре
1 - супер
4 - зле
5 – много зле
2 - добре 3 - добре
Критерии за оценка на линк
7. Линкът да е заобиколен от текст
– Повече текст е по-добре
– Големи групи от линкове без текст около
тях (например във футър) не се гледат с
добро око.
– Линкът в текст е добре да се публикува
заедно с текста, а не по-късно.
Критерии за оценка на линк
8. Брой изходящи линкове
– По-малко изходящи линкове значи по-
голяма тежест за нашия линк
– Въпреки това всеки линк има тежест дори
от страници с много изходящи линкове.
Сред БГ уебмастърите значението на
броя изходящи линкове за тежестта на
всеки един линк масово се надценява.
– Всеки линк предава Trust
– За виното и бутилките
Критерии за оценка на линк
9. Съвпадение по държава и език
– Сайтът с линк към нас е хубаво да е на
български език, да се хоства в България и
да е .bg, Google ще засилва
локализацията все повече. За момента
обаче това не е от най-важните фактори.
Критерии за оценка на линк
10. Различен C клас на IP спрямо нашия
сайт
213.145.121.98
Видове линкове според
стабилността им
1. Временни (закупени, разменени)
2. Почти вечни (нестабилни директории,
социалки, обяви, коментари по
блогове)
3. Вечни (стабилни директории, статии,
натурални линкове по блогове,
форуми и стабилни сайтове)
Важно е по възможност да имаме
контрол върху линковете си! Това е
по-лесно с временните, но те са по-
Анализ на линк профил на сайт
1. Tools:
Majestic SEO (Referring domains, CF, TF)
Ahrefs
2. Количество
3. Качество
4. Релевантност
5. Анкори
6. Предпоставки за наказания
Методи за линк билдинг
(Безплатни)
1. Директории (www.linx.bg)
– Българските директории са относително
качествени, има силно авторитетни
измежду тях (dir.bg, gbg.bg, start.bg,
info.bg)
– Използвайте разнообразни заглавия с
ключовите думи (+brand) и още по-
разнообразни описания
– Поддомейни и подстраници (умерено)
– Извод: ползвайте директории, но не на
нов сайт!
Методи за линк билдинг
(Безплатни)
2. Социалки (social bookmarking)
(www.linx.bg)
– Подаването по социалки е много бързо и
лесно
– Линковете се индексират бързо
– Става за дийплинкове
– Линковете са слаби, но помагат
линковата картина да ни е разнообразна.
Не трябва да се прекалява!
– Извод: ползвайте социалки умерено,
не на нов сайт!
Методи за линк билдинг
(Безплатни)
3. Сайтове за обяви (www.linx.bg)
– Много български сайтове за обяви дават
Dofollow линк с url за текст
– Носят трафик, но линковете не са вечни
– Избягвайте сайтове за обяви с лошо
качество – повечето са такива
– Извод: ползвайте обяви умерено, не на
нов сайт!
Методи за линк билдинг
(Безплатни)
4. Коментари по блогове – само тематични
– Правило No.1: Не ядосвайте собственика на
блога! Пишете смислени неща по темата на
публикацията и уважавайте политиката за
коментари на блога, като може да използвате
името си, а не думата, по която оптимизирате
– Дори и линковете с име/ник/Brand повишават
авторитета (Trust) на сайта ви. Но като цяло
има смисъл, само ако поста е тематичен
– В България има авторитетни Dofollow
блогове. Използвайте ги, но не си
създавайте репутация на спамери!
– Нямат махане :(
Методи за линк билдинг
(Безплатни)
5. Форуми – единственото все още
dofollow място, направено за хора
– Как не се прави...
– Използвайте редактиране на вече
пуснати мнения (в индексирани стари
теми) вместо да спамите с линкове в нови
мнения.
– В България има много форуми на
авторитетни домейни (университетски..)
– Може и още по-нагло с 2 акаунта 
– Извод: Използвайте за дългосрочно
SEO (индексират се много бавно)
Методи за линк билдинг
(Безплатни)
6. Приятелски линкове
– Правете онлайн приятели, а не врагове!
– Опитайте се линкът да не е във футъра
– Не използвайте скрити линкове!
Методи за линк билдинг
(Безплатни)
7. Outreach
– Някои хора обичат да слагат линкове!
Особено към некомерсиални сайтове.
– Счупени линкове, които да бъдат
сменени към вас.
– Участие в статии, интервюта и всякакви
места, където може да ви цитират.
– Outreach като част от другите стратегии.
Методи за линк билдинг
(Безплатни)
8. Be creative!
– Wikipedia
– Платформи като Hit.bg
– Всичко, което ви дойде на ум
Методи за линк билдинг
(С нещо в замяна)
1. Директории за статии
– В България няма много качествени
директории за статии, но все пак има
десетина.
– Google подчертано ги гледа
подозрително
– Изискват време/пари да се пише
уникално съдържание...
– Нямат махане :(
– Извод – на собствен риск.
Методи за линк билдинг
(С нещо в замяна)
2. Гост Блогване
– Подобно на директориите за статии, с
тази хубава разлика, че може да дойде
повече трафик и един блог не е така
оспамен, както една директория.
– Може група оптимизатори да се обедини
и да ползва взаимно блоговете си, никой
не губи от това.
– В България има авторитетни блогове!
– Извод: Използвайте максимално!
Методи за линк билдинг
(С нещо в замяна)
3. Размяна на линкове
– Една от причините да имате много сайтове – ако
няма какво да линкнем, може да разменим
– Може да разменяте линкове директно между
тематични сайтове в една ниша.
– Може да разменяте напълно нетематични
линкове, ако не е директна размяната. Най-
добре да е така: А -> B, C <- D, където A, B, C и
D са сайтове на 2 души.
– Извод: разменяйте линкове при дългосрочно
SEO.
Методи за линк билдинг
(С нещо в замяна)
4. Линкове при дизайн/редизайн
– Трябва да имате одобрението на собствениците.
– Отличен начин за сдобиване с линкове с висок
PR от авторитетни сайтове.
– За съжаление са почти винаги във футъра.
– Опитайте да ги вмъкнете в изречение, ако са
повече.
– Подходящи за дългосрочно SEO и повишаване
на авторитет на сайт.
– Извод: струват си само от много силен сайт.
Методи за линк билдинг
(Платени)
1. Платени линкове (примерно 5 лева/
месец за линк)
– Google не трябва да разбира, че линкът е
купен! Но ако е тематичен, няма как да
разбере (автоматично)
– Купувайте само от сайтове с тематика, близка до
вашата, ако може и точно да съвпада.
– По-добре в шапката или в текста, а не в сайтбар
или футър (където обикновено се продават).
– Авторитета на домейна е по-важен от броя
изходящи линкове.
– Извод: Ако имате пари и искате големи
резултати! Голям плюс е, че могат да се
махнат
Методи за линк билдинг
(Платени)
2. Платени публикации с линкове в
силни сайтове/блогове/news
– Имат много предимства спрямо другите
платени линкове. Плащат се еднократно
и са тематични, вечни и трудно
проследяеми от Google.
– Много силни БГ блогове предлагат тази
услуга на отлична цена. Много от тях
дори сами пишат статиите.
– Често носят и добър трафик.
– Извод: Използвайте!
Методи за линк билдинг
(Платени)
3. Купуване на стари силни изтекли
домейни с линкове за 301 редирект.
– Еднократна инвестиция и получавате
домейн за нея. (Tool.Domains)
– Тематичност, тематичност, тематичност!
– Няма нужда да потвърждавате редиректа
в GWT. Той ще си хване постепенно.
– Често носят и добър трафик.
– Силен ефект, но не прекалявайте :)
– Извод: Използвайте!
Методи за линк билдинг
(Нестандартни методи)
1. Динамично генерирани линкове
– Трябва ни сайт с много съдържание и
добър скрипт, който да не срине сървъра,
ако думите са много.
– Линковете, които се получават са МНОГО
и са тематични.
– Но малко приличат на линкове,
продадени през борса за линкове.
– Индексират се доста бавно и са слабички.
Методи за линк билдинг
(Нестандартни методи)
2. Взаимно използване на домейни
– Изключително хубава и подценявана стратегия!
– Може да се разменят не само статии, които
после изпадат назад (гост блогване), но и още
по-силово - поддомейни или статични файлове,
линкнати от главната страница за максимална и
постоянна тежест.
– Помага много за разнообразяването на
линковата картина и за авторитет.
– Извод: Попитайте човека до вас дали има
авторитетни домейни и започвайте!
Методи за линк билдинг
(Нестандартни методи)
3. Хубаво съдържание и линкбейт
– Трудно постижимо, поради нежелание на
българите да линкват въобще.
– Получава се най-добре в Блогосферата.
– Не изисква големи усилия, нито
вложения.
– Получените линкове се запазват за
дълго.
– Извод: Опитайте, пък ако стане!
Методи за линк билдинг
(Нестандартни методи)
4. Бутони, Уиджети, Калкулатори,
индикатори, броячи etc.
– Предлагат нещо полезно за сайта на
потребителя, взимайки линк (често не е
много очевидно последното).
– Линковете са много при успех, но всички
са еднакви (не винаги – spodelime.com).
– Пример за брояч – tyxo.bg
– Пример за бутон – spodelime.com
– Извод: трудно!
Методи за линк билдинг
(Нестандартни методи)
5. SEO състезания
– Има чудесни примери за БГ SEO
състезания (avtorentacar, ипотпал),
донесли много и силни линкове, както и
PR за спонсора. + Aff е добра идея.
– Трудни за организация и следене, поради
хитруващи участници и възникващи в
резултат спорове.
– Внимание – наблюдават се от Google!
– Извод: Ако имате здрави нерви е
добро за дългосрочно SEO.
Методи за линк билдинг
(Нестандартни методи)
6. Афилиейт програми
– Трябва кодът на афилиейт линковете да
е така направен, че те да се виждат от
Google и да водят където трябва.
– Получават се чудесни, разнообразни,
тематични линкове, направени “за хора”.
– Комисионните трябва да са добри, така
ще има повече афилиейти и не само
повече продажби, но и повече линкове.
– Извод: Великолепна SEO стратегия!
Методи за линк билдинг
(Нестандартни методи)
7. Press Releases
– Трябва ви списък с мейли на медии.
– Получават се доста линкове, но от
еднакво съдържание, все пак са добре за
разнообразие
– Статията трябва да е интересна и
написана журналистически (не особено
сериозно и с точно факти, но забавно).
– По данни на Site.com (http://site.com)...
– Извод: Добра SEO стратегия!
Методи за линк билдинг
(Мрежи от сайтове)
Най-хубавите линкове са тези, които
слагаме сами! Може да се постигне
пълно съвпадение по тематика, може
да са заобиколени от текст, може да са
по много към различни оптимизирани
страници.
Методи за линк билдинг
(Сателити)
1. Къде да разполагаме свои сателити
• Поддомейни на силни собствени домейни
• Стари дропени домейни по темата (Tool.Domains)
• Нови домейни? – по-добре не
• Безплатни платформи (Blogspot, локални - не
Wordpress.com)
• „Силни сателити” - Директории за статии на много
мощни домейни, ползват се по всички теми. Идеално
за силни дропени домейни! Трябва да се пазят от
наказания.
Методи за линк билдинг
(Сателити)
2. Как да са построени нашите сателити?
• Текст - уникален, съдържащ важните думи и по
възможност подобни на тях. НЕ е задължително да е
търговски/рекламно написан.
• Обем - според броя на изходящите линкове, които
искаме да сложим
• Дизайн - не е важен, може и без дизайн, разнообр.
• Платформа – без особено значение, разнообразие
• Линкове към тях - безплатни източници, умерено.
+Силни дропени домейни не се нуждаят от нови
линкове!
Методи за линк билдинг
(Сателити)
3. Как да налинкнем нашите сателити?
• Трябва важните сайтове да са линкнати от всички
сателити по темата.
• Линковете на разнообразни места – Header, Sidebar,
Content.
• По-добре да няма линкове между сателитите,
особено ако са на стари ценни домейни.
Методи за линк билдинг
(Сателити)
4. Общи съвети за сателитите в заключение
– Не правете много сателити по блог платформи,
особено където трият (wordpress.com,
tumblr.com са най-опасни според моя опит). Ако
го правите, ползвайте по няколко акаунта. Поне
80% е добре да бъдат на стари
домейни/поддомейни.
– Не отделяйте много време за поддържка и нови
статии – вместо това правете повече сателити!
– Не отделяйте внимание на дизайна, може и без.
Ако се класира добре и има хубав трафик, не е
късно да му сложите дизайн.
– Използвайте собствените си силни домейни, за
да правите поддомейни на тях. Когато свършат,
Методи за линк билдинг
(Сателити)
5. Сателити в голямо количество (PBN) – Как да ги
запазим невредими?
– Различен Whois
– Разнообразяване на IP-тата, но не напълно
(различни споделени хостинги)
– Комбиниране на Wordpress и чисти HTML.
– Разнообразие на дизайн
– Блогкиране на link crawlers през htaccess
– Разнообразно линкване
Методи за линк билдинг
(Сателити)
Бъдете ефективни!
Крайната цел е да получите много тематични вечни
линкове за малко пари. Не забравяйте, че линковете
трябва да са много и че трябва всичко накрая
(домейни, хостинг, инсталация на Wordpress ако има,
текстове, публикуване и набиране на безплатни
линкове към сателитите) да излезе максимално
евтино. Така няма да спестите пари – просто ще
направите повече сателити! А всеки тематичен линк
към оптимизирания сайт е ценен...
Линк билдинг
(Заключение)
Какво е различно в Google.com при висока
конкуренция?

Blog networks

Лесно се купуват тематични линкове от борси и
сайтове, направени с цел продажба на линкове.

Сателити на силни дропени домейни (не само
блогове) е много добра стратегия.

301 Redirects

Black hat има шанс, защото бързо се избива →
Мноооого спам.
Линк билдинг
(Заключение)
Линковете ви трябва да са разнообразни!
Сред вашите линкове е хубаво да има такива с много
PR и такива с малко PR и такива без PR, та дори и
nofollow. Трябва да има максимално много различни
вариации на анкор текста, да идват от много
различни C-клас IP-та, от колкото се може повече
домейни, да са разнообразно разположени.
В идеалния случай вашата оптимизация трябва да е
толкова разнообразна, все едно няма оптимизация, а
просто голям куп натурални линкове!
Линк билдинг
(Заключение)
Линковете ви е хубаво да се добавят относително
плавно
• Някои линкове се индексират веднага, други не.
Моментът, в който си добавяте линка и този, в който
Googlе го вижда, не винаги съвпадат. При зарязани
дълго време сайтове има разлика до 2 месеца.
• Ако си добавите сайта в 150 директории и после 2
месеца чакате да видите докъде ще стигне, ви
очаква спад или застой, защото много време няма
нов линк към сайта (типична ситуация). Добавяйте по
някой нов от време на време.
Линк билдинг
(Заключение)
Линковете на конкуренцията са чудесен източник на
идеи
• Ако разгледате линковете към сайтовете на
конкуренцията във вашата ниша, може да видите
нещо специфично, което те изполват (примерно
тематична директория) и да го използвате и вие.
• За да разгледате линковете може да използвате
различни сайтове и софтуери, примерно
Opensiteexplorer.org, Majesticseo.com, Ahrefs,
SEO Spyglass
Линк билдинг
(Заключение)
Откъде да започнем?
Тематични познати -> Силни купени линкове -> Наши
тематични линкове -> Форуми (+ вътр) -> Press +
тематични медии -> Тематични поддомейни ->
Размяна -> Тук спираме и мислим за нестандартни
идеи -> Директории -> Коментари по блогове -> Гост
блогване, платени постове и по-слаби медии ->
PDF+PPT -> Социалки и обяви (+ вътр) ->
Нетематични познати
Контакти
• Калин Каракехайов
• zaekyt@gmail.com
• http://tool.domains
• +KalinKarakehayov
• https://www.facebook.com/karakehayov
• https://twitter.com/Karakehayov
• www.linkedin.com/in/karakehayov
• https://www.quora.com/Kalin-Karakehayov

More Related Content

What's hot

Актуални Link Building техники през 2015 г.
Актуални Link Building техники през 2015 г.Актуални Link Building техники през 2015 г.
Актуални Link Building техники през 2015 г.Teodor Zahariev
 
Как да изградим правилна LInk building кампания - SEO конференция 2014
Как да изградим правилна LInk building кампания - SEO конференция 2014Как да изградим правилна LInk building кампания - SEO конференция 2014
Как да изградим правилна LInk building кампания - SEO конференция 2014Kalin Vasilev
 
Seo за напреднали
Seo за напредналиSeo за напреднали
Seo за напредналиWeb Design Seo
 
SEO курс 2014, лекция 4: Техническа оптимизация, част 2
SEO курс 2014, лекция 4: Техническа оптимизация, част 2SEO курс 2014, лекция 4: Техническа оптимизация, част 2
SEO курс 2014, лекция 4: Техническа оптимизация, част 2Lily Grozeva
 
Teodor Zahariev - Internal link building
Teodor Zahariev - Internal link buildingTeodor Zahariev - Internal link building
Teodor Zahariev - Internal link buildingNetpeak
 
SEO курс 2014, лекция 6 - Информационна архитектура
SEO курс 2014, лекция 6 - Информационна архитектураSEO курс 2014, лекция 6 - Информационна архитектура
SEO курс 2014, лекция 6 - Информационна архитектураLily Grozeva
 
SEO курс 2014, лекция 3: Техническа оптимизация, част 1
SEO курс 2014, лекция 3: Техническа оптимизация, част 1SEO курс 2014, лекция 3: Техническа оптимизация, част 1
SEO курс 2014, лекция 3: Техническа оптимизация, част 1Lily Grozeva
 
SEO курс 2014, лекция 8 - Линк анализ
SEO курс 2014, лекция 8 - Линк анализSEO курс 2014, лекция 8 - Линк анализ
SEO курс 2014, лекция 8 - Линк анализLily Grozeva
 
Google Penguin & Panda
Google Penguin & PandaGoogle Penguin & Panda
Google Penguin & PandaSEOM
 
Дигитална Работилница за Млади Лидери - Варна
Дигитална Работилница за Млади Лидери - ВарнаДигитална Работилница за Млади Лидери - Варна
Дигитална Работилница за Млади Лидери - ВарнаInbound.BG
 
SEO за блогъри
SEO за блогъриSEO за блогъри
SEO за блогъриMike Ramm
 
SEO конференция 2015 Силата на социалните сигнали в линк билдинга
SEO конференция 2015 Силата на социалните сигнали в линк билдингаSEO конференция 2015 Силата на социалните сигнали в линк билдинга
SEO конференция 2015 Силата на социалните сигнали в линк билдингаTeodor Zahariev
 
Новите възможности на SEO
Новите възможности на SEOНовите възможности на SEO
Новите възможности на SEOStanislav Dimitrov
 
Новите възможности за SEO Станислав Димитров
Новите възможности за SEO Станислав ДимитровНовите възможности за SEO Станислав Димитров
Новите възможности за SEO Станислав ДимитровSEOM
 
SEO курс 2014, лекция 2 - Onpage оптимизация
SEO курс 2014, лекция 2 - Onpage оптимизацияSEO курс 2014, лекция 2 - Onpage оптимизация
SEO курс 2014, лекция 2 - Onpage оптимизацияLily Grozeva
 
SEO курс, лекция 5 - Анализ на ключови думи
SEO курс, лекция 5 - Анализ на ключови думиSEO курс, лекция 5 - Анализ на ключови думи
SEO курс, лекция 5 - Анализ на ключови думиLily Grozeva
 
SEO Conference 14 Lily Grozeva
SEO Conference 14 Lily GrozevaSEO Conference 14 Lily Grozeva
SEO Conference 14 Lily GrozevaLily Grozeva
 
SEO курс 2014, лекция 7 - Анализ на конкуренцията
SEO курс 2014, лекция 7 - Анализ на конкуренциятаSEO курс 2014, лекция 7 - Анализ на конкуренцията
SEO курс 2014, лекция 7 - Анализ на конкуренциятаLily Grozeva
 

What's hot (20)

Backlinking
BacklinkingBacklinking
Backlinking
 
Seo for Joomla
Seo for JoomlaSeo for Joomla
Seo for Joomla
 
Актуални Link Building техники през 2015 г.
Актуални Link Building техники през 2015 г.Актуални Link Building техники през 2015 г.
Актуални Link Building техники през 2015 г.
 
Как да изградим правилна LInk building кампания - SEO конференция 2014
Как да изградим правилна LInk building кампания - SEO конференция 2014Как да изградим правилна LInk building кампания - SEO конференция 2014
Как да изградим правилна LInk building кампания - SEO конференция 2014
 
Seo за напреднали
Seo за напредналиSeo за напреднали
Seo за напреднали
 
SEO курс 2014, лекция 4: Техническа оптимизация, част 2
SEO курс 2014, лекция 4: Техническа оптимизация, част 2SEO курс 2014, лекция 4: Техническа оптимизация, част 2
SEO курс 2014, лекция 4: Техническа оптимизация, част 2
 
Teodor Zahariev - Internal link building
Teodor Zahariev - Internal link buildingTeodor Zahariev - Internal link building
Teodor Zahariev - Internal link building
 
SEO курс 2014, лекция 6 - Информационна архитектура
SEO курс 2014, лекция 6 - Информационна архитектураSEO курс 2014, лекция 6 - Информационна архитектура
SEO курс 2014, лекция 6 - Информационна архитектура
 
SEO курс 2014, лекция 3: Техническа оптимизация, част 1
SEO курс 2014, лекция 3: Техническа оптимизация, част 1SEO курс 2014, лекция 3: Техническа оптимизация, част 1
SEO курс 2014, лекция 3: Техническа оптимизация, част 1
 
SEO курс 2014, лекция 8 - Линк анализ
SEO курс 2014, лекция 8 - Линк анализSEO курс 2014, лекция 8 - Линк анализ
SEO курс 2014, лекция 8 - Линк анализ
 
Google Penguin & Panda
Google Penguin & PandaGoogle Penguin & Panda
Google Penguin & Panda
 
Дигитална Работилница за Млади Лидери - Варна
Дигитална Работилница за Млади Лидери - ВарнаДигитална Работилница за Млади Лидери - Варна
Дигитална Работилница за Млади Лидери - Варна
 
SEO за блогъри
SEO за блогъриSEO за блогъри
SEO за блогъри
 
SEO конференция 2015 Силата на социалните сигнали в линк билдинга
SEO конференция 2015 Силата на социалните сигнали в линк билдингаSEO конференция 2015 Силата на социалните сигнали в линк билдинга
SEO конференция 2015 Силата на социалните сигнали в линк билдинга
 
Новите възможности на SEO
Новите възможности на SEOНовите възможности на SEO
Новите възможности на SEO
 
Новите възможности за SEO Станислав Димитров
Новите възможности за SEO Станислав ДимитровНовите възможности за SEO Станислав Димитров
Новите възможности за SEO Станислав Димитров
 
SEO курс 2014, лекция 2 - Onpage оптимизация
SEO курс 2014, лекция 2 - Onpage оптимизацияSEO курс 2014, лекция 2 - Onpage оптимизация
SEO курс 2014, лекция 2 - Onpage оптимизация
 
SEO курс, лекция 5 - Анализ на ключови думи
SEO курс, лекция 5 - Анализ на ключови думиSEO курс, лекция 5 - Анализ на ключови думи
SEO курс, лекция 5 - Анализ на ключови думи
 
SEO Conference 14 Lily Grozeva
SEO Conference 14 Lily GrozevaSEO Conference 14 Lily Grozeva
SEO Conference 14 Lily Grozeva
 
SEO курс 2014, лекция 7 - Анализ на конкуренцията
SEO курс 2014, лекция 7 - Анализ на конкуренциятаSEO курс 2014, лекция 7 - Анализ на конкуренцията
SEO курс 2014, лекция 7 - Анализ на конкуренцията
 

Similar to Калин Каракехайов (Tool.Domains) - Линк билдинг

SEO - подобрено присъствие на хотела и ресторанта в интернет
SEO - подобрено присъствие на хотела и ресторанта в интернетSEO - подобрено присъствие на хотела и ресторанта в интернет
SEO - подобрено присъствие на хотела и ресторанта в интернетBorislav Arapchev
 
SEO Class Sofia University 2012
SEO Class Sofia University 2012SEO Class Sofia University 2012
SEO Class Sofia University 2012Lily Grozeva
 
SEO – оптимизация за търсещи машини – подобрено присъствие на хотела и рестор...
SEO – оптимизация за търсещи машини – подобрено присъствие на хотела и рестор...SEO – оптимизация за търсещи машини – подобрено присъствие на хотела и рестор...
SEO – оптимизация за търсещи машини – подобрено присъствие на хотела и рестор...Дигитална агенция SEOMAX
 
SEO курс 2014, лекция 9 - Линк бейт, който носи линкове, част 1
SEO курс 2014, лекция 9 - Линк бейт, който носи линкове, част 1SEO курс 2014, лекция 9 - Линк бейт, който носи линкове, част 1
SEO курс 2014, лекция 9 - Линк бейт, който носи линкове, част 1Lily Grozeva
 
Трафиково SEO — преход от позиции към трафик
Трафиково SEO — преход от позиции към трафикТрафиково SEO — преход от позиции към трафик
Трафиково SEO — преход от позиции към трафикNetpeak
 
SEO за електронен магазин с Joomla
SEO за електронен магазин с JoomlaSEO за електронен магазин с Joomla
SEO за електронен магазин с JoomlaMariela Koleva
 
Seo копирайтинг: SEO конференция 2015
Seo копирайтинг: SEO конференция 2015Seo копирайтинг: SEO конференция 2015
Seo копирайтинг: SEO конференция 2015Web Design Seo
 
Seo copywriting-seo-conference-2015
Seo copywriting-seo-conference-2015Seo copywriting-seo-conference-2015
Seo copywriting-seo-conference-2015SEOM
 
Presentation bg site 2013
Presentation bg site 2013Presentation bg site 2013
Presentation bg site 2013Microart
 
Тенденции в SEO през 2014
Тенденции в SEO през 2014Тенденции в SEO през 2014
Тенденции в SEO през 2014NetpeakBG
 
OnPage Оптимизация на онлайн магазин - Работещи SEO практики!
OnPage Оптимизация на онлайн магазин - Работещи SEO практики!OnPage Оптимизация на онлайн магазин - Работещи SEO практики!
OnPage Оптимизация на онлайн магазин - Работещи SEO практики!Teodor Zahariev
 
Трафиково SEO — преход от позиции към трафик
Трафиково SEO — преход от позиции към трафик Трафиково SEO — преход от позиции към трафик
Трафиково SEO — преход от позиции към трафик NetpeakBG
 
Тенденции в SEO през 2014
Тенденции в SEO през 2014Тенденции в SEO през 2014
Тенденции в SEO през 2014Netpeak
 
SEO за фирмен сайт
SEO за фирмен сайтSEO за фирмен сайт
SEO за фирмен сайтMariela Koleva
 
SEO курс 2014, лекция 10 - Линк бейт, който носи линкове, част 2
SEO курс 2014, лекция 10  - Линк бейт, който носи линкове, част 2SEO курс 2014, лекция 10  - Линк бейт, който носи линкове, част 2
SEO курс 2014, лекция 10 - Линк бейт, който носи линкове, част 2Lily Grozeva
 
Успешната SEO стратегия за онлайн магазини днес
Успешната SEO стратегия за онлайн магазини днесУспешната SEO стратегия за онлайн магазини днес
Успешната SEO стратегия за онлайн магазини днесInbound.BG
 
SEO за SERM? Зависима ли е онлайн репутацията от SEO специалистите. Black Hat...
SEO за SERM? Зависима ли е онлайн репутацията от SEO специалистите. Black Hat...SEO за SERM? Зависима ли е онлайн репутацията от SEO специалистите. Black Hat...
SEO за SERM? Зависима ли е онлайн репутацията от SEO специалистите. Black Hat...Momchil Marchev
 

Similar to Калин Каракехайов (Tool.Domains) - Линк билдинг (20)

SEO - подобрено присъствие на хотела и ресторанта в интернет
SEO - подобрено присъствие на хотела и ресторанта в интернетSEO - подобрено присъствие на хотела и ресторанта в интернет
SEO - подобрено присъствие на хотела и ресторанта в интернет
 
SEO Class Sofia University 2012
SEO Class Sofia University 2012SEO Class Sofia University 2012
SEO Class Sofia University 2012
 
SEO – оптимизация за търсещи машини – подобрено присъствие на хотела и рестор...
SEO – оптимизация за търсещи машини – подобрено присъствие на хотела и рестор...SEO – оптимизация за търсещи машини – подобрено присъствие на хотела и рестор...
SEO – оптимизация за търсещи машини – подобрено присъствие на хотела и рестор...
 
What change-in-seo-in-2013
What change-in-seo-in-2013What change-in-seo-in-2013
What change-in-seo-in-2013
 
SEO курс 2014, лекция 9 - Линк бейт, който носи линкове, част 1
SEO курс 2014, лекция 9 - Линк бейт, който носи линкове, част 1SEO курс 2014, лекция 9 - Линк бейт, който носи линкове, част 1
SEO курс 2014, лекция 9 - Линк бейт, който носи линкове, част 1
 
Трафиково SEO — преход от позиции към трафик
Трафиково SEO — преход от позиции към трафикТрафиково SEO — преход от позиции към трафик
Трафиково SEO — преход от позиции към трафик
 
SEO за електронен магазин с Joomla
SEO за електронен магазин с JoomlaSEO за електронен магазин с Joomla
SEO за електронен магазин с Joomla
 
Seo за начинаещи
Seo за начинаещиSeo за начинаещи
Seo за начинаещи
 
Seo копирайтинг: SEO конференция 2015
Seo копирайтинг: SEO конференция 2015Seo копирайтинг: SEO конференция 2015
Seo копирайтинг: SEO конференция 2015
 
Seo copywriting-seo-conference-2015
Seo copywriting-seo-conference-2015Seo copywriting-seo-conference-2015
Seo copywriting-seo-conference-2015
 
Presentation bg site 2013
Presentation bg site 2013Presentation bg site 2013
Presentation bg site 2013
 
Тенденции в SEO през 2014
Тенденции в SEO през 2014Тенденции в SEO през 2014
Тенденции в SEO през 2014
 
OnPage Оптимизация на онлайн магазин - Работещи SEO практики!
OnPage Оптимизация на онлайн магазин - Работещи SEO практики!OnPage Оптимизация на онлайн магазин - Работещи SEO практики!
OnPage Оптимизация на онлайн магазин - Работещи SEO практики!
 
Трафиково SEO — преход от позиции към трафик
Трафиково SEO — преход от позиции към трафик Трафиково SEO — преход от позиции към трафик
Трафиково SEO — преход от позиции към трафик
 
Тенденции в SEO през 2014
Тенденции в SEO през 2014Тенденции в SEO през 2014
Тенденции в SEO през 2014
 
SEO за фирмен сайт
SEO за фирмен сайтSEO за фирмен сайт
SEO за фирмен сайт
 
SEO курс 2014, лекция 10 - Линк бейт, който носи линкове, част 2
SEO курс 2014, лекция 10  - Линк бейт, който носи линкове, част 2SEO курс 2014, лекция 10  - Линк бейт, който носи линкове, част 2
SEO курс 2014, лекция 10 - Линк бейт, който носи линкове, част 2
 
Успешната SEO стратегия за онлайн магазини днес
Успешната SEO стратегия за онлайн магазини днесУспешната SEO стратегия за онлайн магазини днес
Успешната SEO стратегия за онлайн магазини днес
 
SEO за SERM? Зависима ли е онлайн репутацията от SEO специалистите. Black Hat...
SEO за SERM? Зависима ли е онлайн репутацията от SEO специалистите. Black Hat...SEO за SERM? Зависима ли е онлайн репутацията от SEO специалистите. Black Hat...
SEO за SERM? Зависима ли е онлайн репутацията от SEO специалистите. Black Hat...
 
Travel blog Seo 2019
Travel blog Seo 2019Travel blog Seo 2019
Travel blog Seo 2019
 

Калин Каракехайов (Tool.Domains) - Линк билдинг

  • 1. Кой съм аз? Калин Каракехайов 7 години опит в SEO, Интернет реклама Link Building, Domains, Links, Google http://tool.domains – Domains, Big Data https://www.facebook.com/groups/domeini/
  • 2. Link Building SEO = Съдържание + Линкове + Силен домейн (Бранд) + Социални сигнали – всички глупости, които успеем да направим
  • 3. Въведение в Линк билдинга 1. Линк билдинг - какво е това 2. Преди да започнем да трупаме линкове (research, onpage, domain) 3. Цели на линк билдинга – Оптимизиране по конкретна дума (намаляващо значение) – Повишаване на авторитета на сайта (Trust).
  • 4. Кой е Google? Google Ecosystem (Search platform+Adwords $) vs. SEO - Игра за милиарди $ на година Beware of Google Propaganda and FUD campaigns!
  • 5. How to play the game 1. White Hat Link Building – WTF!? - Google е забранил всичко, за което може да се сетите. 2. Gray Hat (Putting links, buying links, trading links, selling links) – Нормалните неща, които правим всеки ден. 3. Black Hat (bad for the environment) – Не правете това вкъщи, нито
  • 6. Google Link Penalties 1. History timeline – Good and bad Penguins 2. Penguin (algorithmic) – Ouch! Маха се бавно и трудно. Важно е да не се получава! 3. Manual link penalty – може да се махне с Reconsideration request след махане + Disavow на лошите линкове. Трудоемко!
  • 7. Ако оплескаме всичко – 2 вида наказания за ненатурални линкове (Подробно) • Google Penguin – автоматично наказание, за (нискокачествени) линкове с еднакви анкори, липса на линкове с Brand/URL, съмнително много линкове към нискокачествен сайт. Почти няма оправяне  • Ръчно наказание (ще имате съобщение в Webmaster tools) – наложено от жив човек (редактор на Google), обикновено след докладване. При очебийно купуване на линкове (включително и през борси като SAPE) или ползване на спамерски услуги (Fiverr). Ако имате контрол върху линковете ги махате, ако не – махате каквото можете, останалите ги отбелязвате в Disavow tool. После Reconsideration.
  • 8. Negative SEO • Сериозна надвиснала заплаха над целия бранш • Google бяха принудени за разхлабят пингвините • Спасението на Google е в неизвестността и случайния елемент
  • 9. Критерии за оценка на линк 1. Dofollow/redirect/Nofollow <a href="http://kalin.bg/" >Калин</a> <a href="link.php?id=401694" >Калин</a> <a href="http://kalin.bg/" rel="nofollow">Калин</a>
  • 10. Критерии за оценка на линк 2. PR (не видим, а реален)
  • 11. Критерии за оценка на линк 3. Сила (Trust) на домейна – Входящи линкове (PR на началната) – Възраст – Brand? (търсене на домейна в Google и други фактори)
  • 12. Критерии за оценка на линк 4. Текст на линка (anchor) Лаптопи (Money keyword) http://www.notebook.bg/laptopi (URL) Notebook.bg (Brand) Notebook (Brand?) Лаптопи от Notebook.bg (Short Combo) Защо трябва да купим Acer от Notebook.bg (Long without keyword)
  • 13. Критерии за оценка на линк 5. Тематичност на страницата – Тематичните линкове са най-силни – Има пълно и частично съвпадение по тематичност – Ако всичките ви линкове са идеално тематични имате шанс за пробив дори в тежки ниши
  • 14. Критерии за оценка на линк 6. Местоположение на линка – по-нагоре в кода на страницата, във футъра не е добре 1 - супер 4 - зле 5 – много зле 2 - добре 3 - добре
  • 15. Критерии за оценка на линк 7. Линкът да е заобиколен от текст – Повече текст е по-добре – Големи групи от линкове без текст около тях (например във футър) не се гледат с добро око. – Линкът в текст е добре да се публикува заедно с текста, а не по-късно.
  • 16. Критерии за оценка на линк 8. Брой изходящи линкове – По-малко изходящи линкове значи по- голяма тежест за нашия линк – Въпреки това всеки линк има тежест дори от страници с много изходящи линкове. Сред БГ уебмастърите значението на броя изходящи линкове за тежестта на всеки един линк масово се надценява. – Всеки линк предава Trust – За виното и бутилките
  • 17. Критерии за оценка на линк 9. Съвпадение по държава и език – Сайтът с линк към нас е хубаво да е на български език, да се хоства в България и да е .bg, Google ще засилва локализацията все повече. За момента обаче това не е от най-важните фактори.
  • 18. Критерии за оценка на линк 10. Различен C клас на IP спрямо нашия сайт 213.145.121.98
  • 19. Видове линкове според стабилността им 1. Временни (закупени, разменени) 2. Почти вечни (нестабилни директории, социалки, обяви, коментари по блогове) 3. Вечни (стабилни директории, статии, натурални линкове по блогове, форуми и стабилни сайтове) Важно е по възможност да имаме контрол върху линковете си! Това е по-лесно с временните, но те са по-
  • 20. Анализ на линк профил на сайт 1. Tools: Majestic SEO (Referring domains, CF, TF) Ahrefs 2. Количество 3. Качество 4. Релевантност 5. Анкори 6. Предпоставки за наказания
  • 21. Методи за линк билдинг (Безплатни) 1. Директории (www.linx.bg) – Българските директории са относително качествени, има силно авторитетни измежду тях (dir.bg, gbg.bg, start.bg, info.bg) – Използвайте разнообразни заглавия с ключовите думи (+brand) и още по- разнообразни описания – Поддомейни и подстраници (умерено) – Извод: ползвайте директории, но не на нов сайт!
  • 22. Методи за линк билдинг (Безплатни) 2. Социалки (social bookmarking) (www.linx.bg) – Подаването по социалки е много бързо и лесно – Линковете се индексират бързо – Става за дийплинкове – Линковете са слаби, но помагат линковата картина да ни е разнообразна. Не трябва да се прекалява! – Извод: ползвайте социалки умерено, не на нов сайт!
  • 23. Методи за линк билдинг (Безплатни) 3. Сайтове за обяви (www.linx.bg) – Много български сайтове за обяви дават Dofollow линк с url за текст – Носят трафик, но линковете не са вечни – Избягвайте сайтове за обяви с лошо качество – повечето са такива – Извод: ползвайте обяви умерено, не на нов сайт!
  • 24. Методи за линк билдинг (Безплатни) 4. Коментари по блогове – само тематични – Правило No.1: Не ядосвайте собственика на блога! Пишете смислени неща по темата на публикацията и уважавайте политиката за коментари на блога, като може да използвате името си, а не думата, по която оптимизирате – Дори и линковете с име/ник/Brand повишават авторитета (Trust) на сайта ви. Но като цяло има смисъл, само ако поста е тематичен – В България има авторитетни Dofollow блогове. Използвайте ги, но не си създавайте репутация на спамери! – Нямат махане :(
  • 25. Методи за линк билдинг (Безплатни) 5. Форуми – единственото все още dofollow място, направено за хора – Как не се прави... – Използвайте редактиране на вече пуснати мнения (в индексирани стари теми) вместо да спамите с линкове в нови мнения. – В България има много форуми на авторитетни домейни (университетски..) – Може и още по-нагло с 2 акаунта  – Извод: Използвайте за дългосрочно SEO (индексират се много бавно)
  • 26. Методи за линк билдинг (Безплатни) 6. Приятелски линкове – Правете онлайн приятели, а не врагове! – Опитайте се линкът да не е във футъра – Не използвайте скрити линкове!
  • 27. Методи за линк билдинг (Безплатни) 7. Outreach – Някои хора обичат да слагат линкове! Особено към некомерсиални сайтове. – Счупени линкове, които да бъдат сменени към вас. – Участие в статии, интервюта и всякакви места, където може да ви цитират. – Outreach като част от другите стратегии.
  • 28. Методи за линк билдинг (Безплатни) 8. Be creative! – Wikipedia – Платформи като Hit.bg – Всичко, което ви дойде на ум
  • 29. Методи за линк билдинг (С нещо в замяна) 1. Директории за статии – В България няма много качествени директории за статии, но все пак има десетина. – Google подчертано ги гледа подозрително – Изискват време/пари да се пише уникално съдържание... – Нямат махане :( – Извод – на собствен риск.
  • 30. Методи за линк билдинг (С нещо в замяна) 2. Гост Блогване – Подобно на директориите за статии, с тази хубава разлика, че може да дойде повече трафик и един блог не е така оспамен, както една директория. – Може група оптимизатори да се обедини и да ползва взаимно блоговете си, никой не губи от това. – В България има авторитетни блогове! – Извод: Използвайте максимално!
  • 31. Методи за линк билдинг (С нещо в замяна) 3. Размяна на линкове – Една от причините да имате много сайтове – ако няма какво да линкнем, може да разменим – Може да разменяте линкове директно между тематични сайтове в една ниша. – Може да разменяте напълно нетематични линкове, ако не е директна размяната. Най- добре да е така: А -> B, C <- D, където A, B, C и D са сайтове на 2 души. – Извод: разменяйте линкове при дългосрочно SEO.
  • 32. Методи за линк билдинг (С нещо в замяна) 4. Линкове при дизайн/редизайн – Трябва да имате одобрението на собствениците. – Отличен начин за сдобиване с линкове с висок PR от авторитетни сайтове. – За съжаление са почти винаги във футъра. – Опитайте да ги вмъкнете в изречение, ако са повече. – Подходящи за дългосрочно SEO и повишаване на авторитет на сайт. – Извод: струват си само от много силен сайт.
  • 33. Методи за линк билдинг (Платени) 1. Платени линкове (примерно 5 лева/ месец за линк) – Google не трябва да разбира, че линкът е купен! Но ако е тематичен, няма как да разбере (автоматично) – Купувайте само от сайтове с тематика, близка до вашата, ако може и точно да съвпада. – По-добре в шапката или в текста, а не в сайтбар или футър (където обикновено се продават). – Авторитета на домейна е по-важен от броя изходящи линкове. – Извод: Ако имате пари и искате големи резултати! Голям плюс е, че могат да се махнат
  • 34. Методи за линк билдинг (Платени) 2. Платени публикации с линкове в силни сайтове/блогове/news – Имат много предимства спрямо другите платени линкове. Плащат се еднократно и са тематични, вечни и трудно проследяеми от Google. – Много силни БГ блогове предлагат тази услуга на отлична цена. Много от тях дори сами пишат статиите. – Често носят и добър трафик. – Извод: Използвайте!
  • 35. Методи за линк билдинг (Платени) 3. Купуване на стари силни изтекли домейни с линкове за 301 редирект. – Еднократна инвестиция и получавате домейн за нея. (Tool.Domains) – Тематичност, тематичност, тематичност! – Няма нужда да потвърждавате редиректа в GWT. Той ще си хване постепенно. – Често носят и добър трафик. – Силен ефект, но не прекалявайте :) – Извод: Използвайте!
  • 36. Методи за линк билдинг (Нестандартни методи) 1. Динамично генерирани линкове – Трябва ни сайт с много съдържание и добър скрипт, който да не срине сървъра, ако думите са много. – Линковете, които се получават са МНОГО и са тематични. – Но малко приличат на линкове, продадени през борса за линкове. – Индексират се доста бавно и са слабички.
  • 37. Методи за линк билдинг (Нестандартни методи) 2. Взаимно използване на домейни – Изключително хубава и подценявана стратегия! – Може да се разменят не само статии, които после изпадат назад (гост блогване), но и още по-силово - поддомейни или статични файлове, линкнати от главната страница за максимална и постоянна тежест. – Помага много за разнообразяването на линковата картина и за авторитет. – Извод: Попитайте човека до вас дали има авторитетни домейни и започвайте!
  • 38. Методи за линк билдинг (Нестандартни методи) 3. Хубаво съдържание и линкбейт – Трудно постижимо, поради нежелание на българите да линкват въобще. – Получава се най-добре в Блогосферата. – Не изисква големи усилия, нито вложения. – Получените линкове се запазват за дълго. – Извод: Опитайте, пък ако стане!
  • 39. Методи за линк билдинг (Нестандартни методи) 4. Бутони, Уиджети, Калкулатори, индикатори, броячи etc. – Предлагат нещо полезно за сайта на потребителя, взимайки линк (често не е много очевидно последното). – Линковете са много при успех, но всички са еднакви (не винаги – spodelime.com). – Пример за брояч – tyxo.bg – Пример за бутон – spodelime.com – Извод: трудно!
  • 40. Методи за линк билдинг (Нестандартни методи) 5. SEO състезания – Има чудесни примери за БГ SEO състезания (avtorentacar, ипотпал), донесли много и силни линкове, както и PR за спонсора. + Aff е добра идея. – Трудни за организация и следене, поради хитруващи участници и възникващи в резултат спорове. – Внимание – наблюдават се от Google! – Извод: Ако имате здрави нерви е добро за дългосрочно SEO.
  • 41. Методи за линк билдинг (Нестандартни методи) 6. Афилиейт програми – Трябва кодът на афилиейт линковете да е така направен, че те да се виждат от Google и да водят където трябва. – Получават се чудесни, разнообразни, тематични линкове, направени “за хора”. – Комисионните трябва да са добри, така ще има повече афилиейти и не само повече продажби, но и повече линкове. – Извод: Великолепна SEO стратегия!
  • 42. Методи за линк билдинг (Нестандартни методи) 7. Press Releases – Трябва ви списък с мейли на медии. – Получават се доста линкове, но от еднакво съдържание, все пак са добре за разнообразие – Статията трябва да е интересна и написана журналистически (не особено сериозно и с точно факти, но забавно). – По данни на Site.com (http://site.com)... – Извод: Добра SEO стратегия!
  • 43. Методи за линк билдинг (Мрежи от сайтове) Най-хубавите линкове са тези, които слагаме сами! Може да се постигне пълно съвпадение по тематика, може да са заобиколени от текст, може да са по много към различни оптимизирани страници.
  • 44. Методи за линк билдинг (Сателити) 1. Къде да разполагаме свои сателити • Поддомейни на силни собствени домейни • Стари дропени домейни по темата (Tool.Domains) • Нови домейни? – по-добре не • Безплатни платформи (Blogspot, локални - не Wordpress.com) • „Силни сателити” - Директории за статии на много мощни домейни, ползват се по всички теми. Идеално за силни дропени домейни! Трябва да се пазят от наказания.
  • 45. Методи за линк билдинг (Сателити) 2. Как да са построени нашите сателити? • Текст - уникален, съдържащ важните думи и по възможност подобни на тях. НЕ е задължително да е търговски/рекламно написан. • Обем - според броя на изходящите линкове, които искаме да сложим • Дизайн - не е важен, може и без дизайн, разнообр. • Платформа – без особено значение, разнообразие • Линкове към тях - безплатни източници, умерено. +Силни дропени домейни не се нуждаят от нови линкове!
  • 46. Методи за линк билдинг (Сателити) 3. Как да налинкнем нашите сателити? • Трябва важните сайтове да са линкнати от всички сателити по темата. • Линковете на разнообразни места – Header, Sidebar, Content. • По-добре да няма линкове между сателитите, особено ако са на стари ценни домейни.
  • 47. Методи за линк билдинг (Сателити) 4. Общи съвети за сателитите в заключение – Не правете много сателити по блог платформи, особено където трият (wordpress.com, tumblr.com са най-опасни според моя опит). Ако го правите, ползвайте по няколко акаунта. Поне 80% е добре да бъдат на стари домейни/поддомейни. – Не отделяйте много време за поддържка и нови статии – вместо това правете повече сателити! – Не отделяйте внимание на дизайна, може и без. Ако се класира добре и има хубав трафик, не е късно да му сложите дизайн. – Използвайте собствените си силни домейни, за да правите поддомейни на тях. Когато свършат,
  • 48. Методи за линк билдинг (Сателити) 5. Сателити в голямо количество (PBN) – Как да ги запазим невредими? – Различен Whois – Разнообразяване на IP-тата, но не напълно (различни споделени хостинги) – Комбиниране на Wordpress и чисти HTML. – Разнообразие на дизайн – Блогкиране на link crawlers през htaccess – Разнообразно линкване
  • 49. Методи за линк билдинг (Сателити) Бъдете ефективни! Крайната цел е да получите много тематични вечни линкове за малко пари. Не забравяйте, че линковете трябва да са много и че трябва всичко накрая (домейни, хостинг, инсталация на Wordpress ако има, текстове, публикуване и набиране на безплатни линкове към сателитите) да излезе максимално евтино. Така няма да спестите пари – просто ще направите повече сателити! А всеки тематичен линк към оптимизирания сайт е ценен...
  • 50. Линк билдинг (Заключение) Какво е различно в Google.com при висока конкуренция?  Blog networks  Лесно се купуват тематични линкове от борси и сайтове, направени с цел продажба на линкове.  Сателити на силни дропени домейни (не само блогове) е много добра стратегия.  301 Redirects  Black hat има шанс, защото бързо се избива → Мноооого спам.
  • 51. Линк билдинг (Заключение) Линковете ви трябва да са разнообразни! Сред вашите линкове е хубаво да има такива с много PR и такива с малко PR и такива без PR, та дори и nofollow. Трябва да има максимално много различни вариации на анкор текста, да идват от много различни C-клас IP-та, от колкото се може повече домейни, да са разнообразно разположени. В идеалния случай вашата оптимизация трябва да е толкова разнообразна, все едно няма оптимизация, а просто голям куп натурални линкове!
  • 52. Линк билдинг (Заключение) Линковете ви е хубаво да се добавят относително плавно • Някои линкове се индексират веднага, други не. Моментът, в който си добавяте линка и този, в който Googlе го вижда, не винаги съвпадат. При зарязани дълго време сайтове има разлика до 2 месеца. • Ако си добавите сайта в 150 директории и после 2 месеца чакате да видите докъде ще стигне, ви очаква спад или застой, защото много време няма нов линк към сайта (типична ситуация). Добавяйте по някой нов от време на време.
  • 53. Линк билдинг (Заключение) Линковете на конкуренцията са чудесен източник на идеи • Ако разгледате линковете към сайтовете на конкуренцията във вашата ниша, може да видите нещо специфично, което те изполват (примерно тематична директория) и да го използвате и вие. • За да разгледате линковете може да използвате различни сайтове и софтуери, примерно Opensiteexplorer.org, Majesticseo.com, Ahrefs, SEO Spyglass
  • 54. Линк билдинг (Заключение) Откъде да започнем? Тематични познати -> Силни купени линкове -> Наши тематични линкове -> Форуми (+ вътр) -> Press + тематични медии -> Тематични поддомейни -> Размяна -> Тук спираме и мислим за нестандартни идеи -> Директории -> Коментари по блогове -> Гост блогване, платени постове и по-слаби медии -> PDF+PPT -> Социалки и обяви (+ вътр) -> Нетематични познати
  • 55. Контакти • Калин Каракехайов • zaekyt@gmail.com • http://tool.domains • +KalinKarakehayov • https://www.facebook.com/karakehayov • https://twitter.com/Karakehayov • www.linkedin.com/in/karakehayov • https://www.quora.com/Kalin-Karakehayov